Peugeot 308, produkowany w latach 2007-2013, to popularny w tamtym czasie model francuskiego koncernu, który zdobył liczne pozytywne opinie użytkowników. Jako że każde auto ma swoje mocne i słabe strony, warto dokładnie przyjrzeć się temu modelowi, by potencjalni nabywcy mogli świadomie podjąć decyzję o jego zakupie. W tym artykule postaramy się dokładnie przeanalizować jego najważniejsze aspekty.
Główne opinie o Peugeot 308 (2007-2013)
Zgodnie z opiniami wielu użytkowników, Peugeot 308 produkowany w latach 2007-2013 to przede wszystkim wygodny i przestronny samochód. Duża ilość miejsca w kabinie oraz komfortowe fotele doceniane są szczególnie przy długich trasach. Model ten jest równie chwalony za wysoką jakość wykonania wnętrza.
Pod względem prowadzenia, Peugeot 308 dostarcza solidne wrażenia za kierownicą. Zawieszenie dobrze radzące sobie na nierównościach oraz precyzyjne układy sterowania zdobyły wiele pozytywnych opinii. Wiele pochwał zbiera również silnik – zarówno te benzinowe, jak i wysokoprężne są uznawane za wydajne i niezawodne.
Typowe usterki w Peugeot 308 (2007-2013)
Podobnie jak każdy używany samochód, również Peugeot 308 posiada pewne mankamenty, które mogą się objawić w trakcie użytkowania. Wśród typowych usterek tego modelu często wskazuje się na problemy z elektryką. W szczególności chodzi tu o awarie czujników, np. czujnika temperatury.
W przypadku silników diesel, problematyczne może okazać się również zużycie turbosprężarki. Jeżeli podczas jazdy pojawi się niepokojący dźwięk, warto to sprawdzić, gdyż konieczna może być wymiana części.
Kolejne często występujące usterki to problemy z zawieszeniem – szczególnie z tylnymi sprężynami, które zdarza się pękać, oraz kwestie związane z układem hamulcowym, konkretnie rosnącym luźnym pedałem hamulca.
Porady na temat usuwania typowych usterek w Peugeot 308 (2007-2013)
Przy usuwaniu usterek w Peugeot 308 niezbędne jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy mechanika, szczególnie jeśli chodzi o problemy z elektryką czy zawieszeniem. Niezależnie od tego, warto znać kilka podstawowych wskazówek na temat eliminacji typowych problemów.
- W przypadku awarii czujnika temperatury, konieczna jest najczęściej jego wymiana. Przy tej okazji warto sprawdzić również stan przewodów elektrycznych.
- Jeżeli jest problem z turbosprężarką w silnikach diesel, można spróbować najpierw jej wyczyszczenia. Czasami jednak niezbędna będzie wymiana tej części.
- Uszczelnienia drzwi czy problemów z zaślepkami należy natomiast poddać ocenie specjalisty.
Podsumowując, Peugeot 308 (2007-2013) to samochód, który zdobył wiele pozytywnych opinii. Jego główne atuty to przestronne wnętrze, wysoka jakość wykonania i niezawodność podstawowych elementów mechanicznych. Niemniej jednak, model ten nie jest wolny od usterek – w szczególności problemów z elektryką, zawieszeniem i hamulcami. Na szczęście, większość z nich jest dość łatwo rozwiązywalna, zwłaszcza z pomocą doświadczonego mechanika.