Przekładnia Multitronic, której producentem jest renomowane Audi, już od jakiegoś czasu jest okryta złą sławą. Wiele osób twierdzi, że ta technologia nie jest warta uwagi, i że rzekomo generuje więcej problemów niż korzyści. Ale czy obiegowe opinie o niej są w pełni zgodne z rzeczywistością? Sprawdziliśmy to, kierując się doświadczeniem i rzetelnością informacji. Zapraszam do lektury.
Powszechna opinia o przekładni Audi Multitronic
Przekładnia Multitronic Audi ma reputację awaryjnej i kosztownej w utrzymaniu. Często źródłem niezadowolenia jest fakt, że pomimo regularnej obsługi, często trzeba ją naprawiać, a koszty z tym związane są zdecydowanie wyższe niż w przypadku tradycyjnych przekładni mechanicznych. Biorąc pod uwagę wczesne lata produkcyjne, pewne problemy z rzeczywiście mogły wystąpić, ale czy wciąż są one aktualne?
Techniczne aspekty przekładni Audi Multitronic
Przekładnia Multitronic należy do rodziny przekładni bezstopniowych, które w sposób płynny zmieniają relacje przekładniowe, co ma przekładać się na komfort jazdy. Z punktu widzenia inżynierii, to rozwiązanie jest naprawdę imponujące i innowacyjne. Problemem w przeszłości była żywotność niektórych komponentów w składzie przekładni, ale Audi czyniło starania, aby tego typu usterki minimalizować.
Współczesne modele przekładni Multitronic są znacznie bardziej odpornymi konstrukcjami, jak i od strony materiałowej, tak i od strony samej technologii. Producent stale doskonalił przekładnię, usuwając zauważone niedoskonałości. W efekcie, problemy z niestabilnym funkcjonowaniem, które pojawiały się w pierwszych generacjach, są obecnie rzadkością.
Porównanie przekładni Audi Multitronic z alternatywami
Porównując przekładnię Multitronic z konkurencyjnymi rozwiązaniami Mercedes-Benz 7G-Tronic i BMW Steptronic, zauważymy kilka różnic. Przede wszystkim dochodzi kwestia płynności zmiany biegów – tutaj przekładnia Audi gwarantuje nadzwyczajne wrażenia podczas jazdy.
- 7G-Tronic jest bardzo dobrą przekładnią, ale Audi Multitronic jest zdecydowanie płynniejsza.
- BMW Steptronic, choć bardziej sportowy, w bezpośrednim porównaniu z Multitronic również zostaje w tyle pod względem sprawności.
Są to oczywiście uwagi oparte na subiektywnych odczuciach użytkowników, ale dają one pewną wytyczną co do tego, czego można oczekiwać od przekładni Multitronic. Co więcej, warto przypomnieć, że każda technologia ma swoje mocne i słabe strony, a żadna nie jest wolna od usterek.
Podsumowując – obiegowe opinie na temat przekładni Multitronic w wielu przypadkach nie odzwierciedlają dzisiejszej rzeczywistości. Mimo że wiele krytyki zapadło na podstawie wcześniejszych, wadliwych modeli przekładni, to producent dokładał starań, aby na przestrzeni lat usprawnić technologię. Zbyt krytyczne podejście może więc odbierać szansę na doświadczenie prawdziwego, płynnego komfortu jazdy, jaki gwarantuje Multitronic Audi.