Strona główna
Samochody
Tutaj jesteś

Silnik 2.0 N47 od BMW i jego rozrząd – sprawdzamy czy jest dobrze

Samochody Data publikacji - 23 stycznia 2024 Autor - Redakcja driftblog.pl
Silnik 2.0 N47 od BMW i jego rozrząd - sprawdzamy, czy jest aż tak źle

Silniki diesla są cenione przez kierowców za ich wydajność ekonomiczną, mocny moment obrotowy i wytrzymałość. Jednym z nich jest sprawdzony silnik 2.0 N47 od niemieckiego giganta BMW. Jednak jak każdy mechanizm, ma swoje mocne i słabe strony – o tych ostatnich zaczęło być głośno w kontekście rozrządu i jego rzekomych problemów. Sprawdźmy, czy faktycznie jest aż tak źle.

Zalety i wady silnika 2.0 N47 od BMW

To, co wyróżnia silnik N47, to przede wszystkim jego oszczędność. Przy zachowaniu odpowiednio łagodnego stylu jazdy, może on pozwolić na przejechanie 100 km za zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Dodatkowo ulepszona turbosprężarka sprawia, że silnik ten posiada imponujący moment obrotowy, nawet przy niskich obrotach. Kolejne zalety to łańcuchowy rozrząd, który teoretycznie powinien być trwalszy od rozwiązania z paskiem, oraz znakomite osiągi, zwłaszcza w autach na tylny napęd.

Pod kątem wad, najczęściej kierowcy wymieniają problemy z rozrządem, które pojawiły się w pewnej serii tych silników. Głównie chodzi o rozciąganie łańcucha rozrządu, a tym samym ryzyko jego zerwania i poważnego uszkodzenia silnika. Problem potrafił wystąpić już na przebiegach poniżej 150 tysięcy kilometrów, co rodzi oczywiście pytania o jakość tego mechanizmu.

Częste usterki rozrządu w silniku 2.0 N47

Najczęściej raportowaną usterką, jaka występuje w silnikach 2.0 N47, jest właśnie problem z łańcuchem rozrządu. Zbytnie rozciągnięcie tego elementu może prowadzić do nieprawidłowego czasu otwierania i zamykania zaworów, co skutkuje osłabieniem mocy silnika i wzrostem zużycia paliwa. W skrajnych przypadkach może dojść do zerwania łańcucha, co zazwyczaj wiąże się z kompleksowym i kosztownym remontem silnika czy nawet jego wymianą.

Łańcuch rozrządu w silniku N47 powinien teoretycznie przetrwać całe życie samochodu. Jeśli jednak nie dołożono należytej staranności podczas produkcji, czy nie zadbano o odpowiednie warunki eksploatacyjne – wiele rzeczy może pójść nie tak.

Poradnik dla posiadaczy: Jak dbać o rozrząd w silniku 2.0 N47?

Jak wiadomo, każdy element mechaniczny wymaga odpowiedniej pielęgnacji, aby mógł służyć jak najdłużej. Dlatego warto znać kilka zasad, które pomogą nam zadbać o rozrząd w silniku 2.0 N47.

  • Regularna wymiana oleju: Olej to „krew” naszego silnika, który zapewnia smarowanie i chłodzenie wszystkich elementów. Niezwykle ważne jest, aby wymieniać olej co 15-20 tysięcy kilometrów, lub przynajmniej raz w roku.
  • Odpowiedni styl jazdy: Starajmy się unikać dynamicznego stylu jazdy, zwłaszcza tuż po uruchomieniu silnika. Przekłada się to na mniejsze obciążenie dla łańcucha rozrządu, który pracuje w wyższych temperaturach.
  • Dbaj o serwisowanie auta: Regularne przeglądy w autoryzowanych serwisach gwarantują, że potencjalne problemy zostaną wykryte na wczesnym etapie, co pozwala uniknąć większych usterek i napraw.

A więc, czy silnik N47 jest aż tak źle? Na podstawie powyższych informacji, można stwierdzić, że jak każda technologia, ma swoje wady i zalety. Niezależnie od tego, czy jesteś posiadaczem samochodu z tym silnikiem, pamiętaj o odpowiednim serwisowaniu swojego pojazdu i reaguj na wszelkie symptomy świadczące o możliwych problemach.

Redakcja driftblog.pl

Redakcja driftblog.pl to grupa pasjonatów motoryzacji. Swoim doświadczeniem oraz wskazówkami sprawią, że temat motoryzacji stanie się dla ciebie przejrzysty i przyjemny.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?