W życiu prawdziwego fana driftingu, który swą miłość do tej niebagatelnej formy spędzania wolnego czasu, może przyjść czas chęci zakupu i zbudowania swojego pierwszego driftowozu, z czym mogą wiązać się pewne problemy czy też pytania. Ok, kupiłem auto, lecz co teraz? Oczywiście osoba, chcąca zacząć przygodę z driftingiem z pewnością ma już w pewnym stopniu pojęcie o tym, jak powinno się przygotować auto do latania przysłowiowymi bokami. Skupmy się jednak na osobach mniej ogarniających temat.

 

Marty oraz Moog z internetowego programu Mighty Car Mods, mającego licznych fanów na całym świecie, postanowili, w nowej, piątej serii swojego programu, zbudować driftowóz na bazie, zakupionego przez Moog’a w prezencie dla Martiego Nissana 180SX w stanie, który nie oszukujmy się, wymagającym większego nakładu finansowego. Dla osób nie śledzących poczynań Australijczyków, spieszymy z wyjaśnieniem. Moog oraz Marty od wieków toczą walkę Nissan vs. Subaru, z których pierwszy od zawsze stoi po stronie Nissana natomiast drugi po stronie Subaru.

Obecnie Panowie zmienili „strony mocy”, Moog po sprzedaży Nissana Silvia S15 przesiadł się do Subaru Forestera, natomiast Marty z Subaru Liberty RS Turbo wskoczył za kierownicę prezentowanego Nissana 180SX. Zmiana „frakcji” spowodowana jest zasadami oraz skutkami zakładu, które twórcy programu sami sobie ustalili w poprzednim sezonie internetowego show.

 

Dla wszystkich, którzy ucieszyli się, na wieść, że autem poddanym modyfikacjom będzie Nissan 180SX czyli auto z silnikiem 1.8T o oznaczeniu kodowym CA18DET mamy niestety złą wiadomość. Owszem jest to Nissan 180SX, jednak ten konkretny egzemplarz przeszedł swap na SR20DET. Dlatego jeśli chciałeś/chciałaś zobaczyć jak zbudować driftowóz na bazie CA18DET, to niestety nie w tym programie.

 

Australijczycy do pomocy przy budowie auta, zaprosili Andrew Hawkinsa, który w Australii znany jest przede wszystkim z ligi Time Attack, w której bierze on udział. Jego Nissan S14,5 z silnikiem SR20DET rozwierconym do 2.2L, generuje moc rzędu 300kW już przy 5 tys. obrotów, przy czym sam silnik kręci się do niebagatelnych 9 tys. obrotów. Duża wiedza o budowie Nissan’ów oraz zapał Andrew do pracy przy kolejnym projekcie, może wyjść bohaterom programu tylko na dobre.

 

Przedmiotem pierwszego odcinka piątego sezonu jest wspomniany już Nissan 180SX, zakupiony przez Mooga za kwotę 600 dolarów australijskich, co w przeliczeniu na złotówki i polskie realia daje nam kwotę rzędu dwóch tysięcy złotych za niezarejestrowane auto z uszkodzonym silnikiem SR20DET i typowymi bolączkami S13 jak np. postępująca korozja nadwozia. Bohaterowie programu razem z pomocą Andrew w omawianym odcinku zajęli się przede wszystkim diagnostyką silnika i próbą jego uruchomienia, a także wymianie podstawowych części i płynów eksploatacyjnych, które z racji wieku i tak należało wymienić.

 

Jak zwykle nie zabrakło wielu żartów i gagów m.in. na temat stożkowego filtra powietrza, który odejmuje konie mechaniczne zamiast je dodawać (było to przedmiotem dwóch odcinków internetowego show), alternatorze trzymającym się, no właśnie na czym?

 

Po raz kolejny, jak zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ścieżką dźwiękową tego odcinka jak i sezonu jest twórczość Moog’a, który przy okazji programu promuje swój wizerunek producenta muzycznego, komponuje się bardzo dobrze. Efekty wszystkich prac nad autem możecie podziwiać poniżej. Jest to pierwszy odcinek 5 sezonu w którym prac nad Nissanem będzie więcej, dlatego śledźcie naszego bloga, specjalnie dla Was będziemy publikować nowe video z kolejnym postępem prac.

Zdjęcia: mightycarmods.com