Ken Block i Hoonigan Industries mają zaszczyt przedstawić pierwszą w historii, tylnonapędową maszynę do Gymkhany. Bazą projektu stała się uwielbiana i kultowa już platforma Forda Escorta, która posiada własny rozdział w historii europejskich rajdów. Omawiany Ford Escort Mk2 RS z 1978 r. różni się jednak znacząco od jego odpowiednika znanego z OS’ów. Czarne auto z maską usianą gwiazdami flagi Stanów Zjednoczonych i specjalnym kitem Rocket Bunny, zostało zbudowane wyłącznie do Gymkhany.

Ten Escort Mk2 jest dla mnie szczególnie wyjątkowy. Był moim pierwszym samochodem rajdowym Forda. Kupiłem go w 2008 roku. Był zaprojektowany, aby konkurować w rajdach asfaltowych, ale te niestety stały się ostatnio niszą w Stanach, dlatego zamiast przekształcać go w samochód rajdowy z przeznaczeniem na szutrowe OS’y, mój zespół w Hoonigan Racing Division postanowił rozwinąć jego właściwości jezdne i przygotować go do Gymkhany. „

Mechanicznie, auto dzieli wszystkie najlepsze części wykorzystywane w autach WRC, przeznaczonych do rajdów asfaltowych, które specjalnie z myślą o Gymkhanie uzupełniliśmy specjalnie skonfigurowanym zawieszeniem. Pod gwieździstą maską znajdziemy, 2,5-litrowy, czterocylindrowy, wolnossący silnik Millington, który legitymuje się mocą 333 koni mechanicznych i generuje niesamowity ryk, który rozwijany jest aż do 9.000 obrotów, gdzie ustawiono limiter. Moc jest wysyłana na tylne koła poprzez sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.

Block chciał „zaktualizować” stylistykę pojazdu do czegoś, co będzie pasowało do reszty jego obecnych aut. To oznaczało jedno: szerszy rozstaw kół oraz poszerzone nadkola. Aby osiągnąć zamierzany efekt, Block wraz Hoonigan skontaktował się ze sławnym producentem poszerzeń – Rocket Bunny. Jego założyćiel, Kei Miura pracował z Blockiem i jego zespołem, aby stworzyć pierwszego na świecie Rocket Bunny Escorta, inspirując się obecnymi projektami Hoonigan Racing tzn. RX43 i Fiesty HFHV, znanego Hoonicorna RTR i innych projektów Rocket Bunny. Po wykonaniu cyfrowego skanu Escorta w siedzibie Hoonigan Racing w Park City w stanie Utah, Miura i Rocket Bunny zabrali się za budowę jednego z najszerszych i najbardziej unikatowych poszerzeń do Escorta Mk2 w historii. Aby podkreślić nowy wygląd, samochód osadzono na na niestandardowych, dwuczęściowych felgach fifteen52 z oponami Pirelli.

Ten samochód jest czymś, nad którym pracowałem już od bardzo dawna. Jestem podjarany tym, co z tego wyszło. Mój zespół i Graham Quick w Quick Motorsport w Wielkiej Brytanii wykonali dobrą robotę budując te auto. Rocket Bunny wykonało niesamowitą robotę pracując nad zewnętrzną stylizacją auta i absolutnie cenię jak The Hoonigans wzięło to, co naprawdę kocham – flagę Stanów Zjednoczonych – po czym stworzyli na jej podstawie grafikę specjalnie dla tego samochodu. Byłem wstanie testować ten samochód zaledwie przez dwa dni, ale naprawdę nie mogę się doczekać, kiedy znów zgładzę trochę opon siedząc za jego kierownicą. Samochód strasznie się wydziera, zwłaszcza przy 9000 obrotów na minutę. „

Podczas gdy Ken Block i Hoonigans pracuje nad większym video na rok 2016, mającym na celu przedstawić nowy projekt, wy tymczasem możecie obejrzeć video [HOONIGAN] Ryan Tuerck gets first go in Ken Block’s Gymkhana Escort!, które znajduje się poniżej. W filmiku zobaczycie znanego Amerykańskiego driftera serii Formula Drift, Ryana Tuercka, który zasiądzie za kierownicą omawianego Escorta, by spalić trochę opon.

Podoba Wam się flaga USA w formie wzoru „Stars and Stripes” na masce Escorta Block’a? Wzór graficzny z tymi barwami dostępny jest jako część kolekcji Wakacje 2015 – Hoonigan, która dostępna jest na hoonigan.com, Zumiez, Tillys i u innych odjechanych sprzedawców.

Na podstawie notki prasowej Hoonigan.com / zdjęcia: blog.hoonigan.com