Dzisiaj bierzemy na „ruszt” chyba jednego z najbardziej rozpoznawalnych, czterodrzwiowych driftcarów- Toyotę Chaser X100.Szósta generacja, bo właśnie takową jest X100, była produkowana od 1996 do 2001 roku i przez wielu jest uznawana za bardziej sportową od poprzedniczki i najlepiej wyglądającą (tutaj się zgodzę).

photo: stanceworks.com

Owy chaser był oferowany głównie w dwóch wariantach- Avante (bardziej luksusowy i doposażony) i Tourer (bardziej sportowy model, opcjonalnie z 16(!) calowymi felgami. Na nim się dziś skupię)
Co pod maską? Tradycyjnie… od 1JZ-GTE po 2JZ. Co ciekawe, Tourer V wyposażony w 2JZ również był oferowany z elektroniczną kontrolą blokady dyfra.
Jednak dopiero po dwóch latach produkcji zdecydowano się na dołączenie do oferty manualnej skrzyni biegów, wcześniej Chasery oferowane były tylko z 4 stopniowym automatem.
W tym samym okresie Chaser przeszedł również facelifting, który zmienił tylne lampy, kierownicę z cztero na trójramienną i podświetlenie zegarów z białego na pomarańczowe.
Niestety w 2001 roku Toyota zaprzestała produkowania tego modelu i zastąpiła go Verossą, o której w następnym odcinku naszej „mody na sukces”.

photo: stanceworks.com

Co ciekawe JZX100 zostało, przez niektórych, okrzyknięte czterodrzwiową Suprą.
Zresztą… co ja wam będę mówić, obejrzyjcie

824

photo: stancenation.com

Z drobną pomocą redakcyjnego kolegi- Maćka, natknąłem się na forum.jdmstyletuning.com gdzie jeden z użytkowników opisuje swe uczucia co do jego JZX100.
W największych zaletach tego samochodu wymienił: it’s reliable, it looks classy, it’s quiet (SAY WHAT?!), it’s got heaps of torque and it’s fast (tutaj się zgadzam).
Jednak to co nie za bardzo przypadło mu do gustu, to to, że części kosztują fortunę, praktycznie wszystko trzeba importować z Japonii, no może poza filtrami…

Nasz Chaser brał również udział w JTTC, prowadził go nawet sam „Bóg” driftu- Keiichi Tsuchiya, tutaj również odsyłam was do filmiku

Jednakże w tegorocznej FormulaD Japan również możemy zobaczyć Chasera! Sedan przygotowany przez Powervehicles.com podaje jak szalony, odsyłam was do ich FB abyście mogli zobaczyć to monstrum KLIK

11659266_912375218798024_7995016296462860459_n

W dzisiejszym odcinku nie było zbyt wiele merytorycznych wypowiedzi ponieważ nie mieliśmy możliwości osobiście zaczerpnąć opinii osób, które kierowały ww. Toyotą, w następnym odcinku będzie jeszcze ciężej ale postaram się sprostać waszym oczekiwaniom