Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób ludzie zachowują (czyt. odrestaurowują) stare, niekoniecznie klasyczne samochody? Do niedawna było na to kilka sposobów, jednak od pewnego czasu coraz częściej spotyka się nowy trend, choć to może niezbyt trafne określenie.
Motomaniacy od lat starają się zachować klasyczne auta przed wizytą na złomowisku. Robią to na wiele sposobów. Dla jednych jest to żmudny proces zakładający rozebranie auta na części pierwsze i odnowienie każdego elementu, tak by w jak największym stopniu zachować ducha auta i jego oryginalny stan. Finalnie możemy je podziwiać na wielu wystawach, spotach fanatyków klasycznych aut.
Dla innych to równie żmudny proces, gdzie oryginalny stan nie ma już tak dużego znaczenia, a sama odbudowa samochodu zawiera wiele wyczynowych odpowiedników, mowa oczywiście o autach do sportu. Nie trzeba tutaj dbać o oryginalne części, najczęściej i tak całe wnętrze zostaje wyciągnięte z samochodu w celu zmniejszenia jego wagi. Efektem są świetne repliki aut rajdowych z lat 70-90, które możemy zobaczyć na odcinkach specjalnych i torach wyścigowych.
Pomijając hot-rodowców, możemy wyróżnić także drifterów, którzy jak już wiecie z tego wpisu, mają z hot-rodowcami wiele wspólnego. Ci oczywiście również dzielą się na grupę która wybebesza auta do zera, oraz tych, którzy chcą koniecznie zachować oryginalny środek.
Jak zobaczycie za chwilę na video coraz więcej osób eletryfikuje klasyki tj. pozbywa się silników spalinowych i zastępuje je silnikami elektrycznymi, które ostatnio są na topie. Minusem takiego rozwiązania jest oczywiście konieczność rozlokowania baterii, by auta nie trzeba było co chwilę doładowywać. Jednak to kolejna metoda na zachowanie klasycznych samochodów na naszych drogach.
Jednak co powiedzieć o elektrycznym AE86, które może służyć jako driftcar? Cały moment obrotowy dostępny niemal natychmiast? Czy to nie to do czego dążą właściciele driftcarów V8? W końcu swapują oni te potężne jednostki by „wstawały” od najniższych obrotów. Dlaczego by nie zamienić tych V8 na silniki elektryczne? Jestem ciekaw jakie jest wasze zdanie. Zapraszam do dyskusji.
Video: Hoonigan.com
More from News
KALENDARZ DRIFTINGOWY 2018 OD DRIFTBLOG.PL
Jesteśmy zaszczyceni, że w tym roku po raz kolejny jako największa strona internetowa o tematyce stricte driftingowej w tym kraju, …
D1 CHINA NAJWYRAŹNIEJ ZOSTAŁO ODWOŁANE!
Powołując się na informację z kont Instagram należących do Matta Field'a oraz Steve'a Biagioniego, którzy są w tej chwili w …
Wyniki Drift Corner Grand Prix – rd. IV: Hockenheim
Być może wiecie, że uwielbiamy symulatory driftingowe. I że prawdziwi zawodnicy również za nimi przepadają. Są dla nich świetnym narzędziem …