W dzisiejszym przeglądzie driftingowego tygodnia dowiecie się między innymi o udziale Maćka Polody w reklamie społecznej Polskiej Policji, darmowym upalaniu na bardzo ciekawym torze, propozycji drastycznych zmian w Drift Allstars oraz sytuacji zdrowotnej Joe Tardriffa, który uległ wypadkowi kilka tygodni temu.

 

1. A Ty kim NIE zostaniesz przez dopalacze? – to jedna z pierwszych sensownych reklam społecznych na temat szkodliwości dopalaczy. Maciek Polody, Karol Linetty i Liber przekonują młodzież, że biorąc dopalacze ich talent i plany na przyszłość mogą zostać zaprzepaszczone. Hasłem przewodnim akcji o charakterze profilaktycznym Telewizji Polskiej i Wielkopolskiej Policji jest A ty kim (nie) zostaniesz?

 

2. Podczas gdy w Polsce zamyka się tory wyścigowe lub utrudnia ich powstawanie, a koszty wynajęcia obiektu przekraczają średnią pensję w Stanach Zjednoczonych powstają organizacje, mające na celu nakłonienie drifterów do upalania w bezpiecznych warunkach. Jedną z nich jest Drift Access, który wraz ze swymi sponsorami wynajęli tor Grange Motor Circuit w południowej Kalifornii na pięć sobót w sezonie 2016. Co to oznacza dla drifterów? Karty dostępu dla wszystkich chętnych, którzy jak najszybciej zgłoszą się do organizacji w celu jej odbioru. Wejściówka umożliwi 100% darmowy dzień treningu na torze.

To kolejne miejsce w południowej Kalifornii po Adams Motorsports Park, gdzie drifterzy spotykają się w każdy sobotni wieczór i Irwindale Speedway, które raz w miesiący wspólnie z Formula Drift organizuje jeden event.

 

3. Piątek był dla współczesnego driftingu dniem bardzo znaczącym. Na łamach Speedhunters ukazał się wpis, w którym przeczytać mogliśmy o planowanych zmianach w regulaminie Drift Allstars. Zmiany skupiały się na roczniku produkcji aut startujących w zawodach. Proponowana zmiana miałaby nie dopuścić do udziału w serii aut wyprodukowanych w 1996 i wcześniej. Nie ma znaczenia czy Twoje auto było nadal produkowane po 1996 roku, jeśli produkowali je wcześniej, nie zostaniesz dopuszczony do udziału w zawodach. Co to oznacza? Zakaz startu w takich driftcarach jak m.in. E30, E36, S13, FC3S, R32, R33 itp.

DMP & Drift Allstars 2013 Finals

Proponowana zmiana miałaby wejść w życie za 2-3 lata. Posiada jednak wiele kruczków, o których nie wspomniano na łamach amerykańskiego serwisu. Zmiana tyczyłaby się tylko TOP20 zawodników DA. Zawodnicy jak Nigel Colfer (1997 180SX) czy James Deane (1999 FD RX-7) nie zostali by objęci tym obostrzeniem. Granicę roku produkcji aut można by naginać do maksymalnie 2 lat. Zmiana ma dotyczyć przede wszystkim przyszłych driftcarów, zamiast eliminować te używane obecne. O plusach i minusach tego rozwiązania można rozważać bardzo długo, skupimy się nad tym w jednym z kolejnych wpisów.

 

4. Jeśli nie śledzicie zagranicznej sceny driftingowej być może nie słyszeliście o wypadku Joe Tardiff’a, który miał miejsce kilka tygodni temu. Podczas nocnego upalania na Sonoma Drift, a dokładniej replice Meihana, Chris Mills jadący 350Z ratując się zahamował, zatrzymując się na betonach. Joe jadący za nim w PS13 wbił się bokiem w tylną ćwiartkę stojącej Z-tki. Zdarzenie nie wyglądało dramatycznie, uszkodzenia nie wyglądały na coś poważnego, gorzej z kierowcą S-Chassis. Trailer Joe – jak mawiają na niego znajomi – doznał urazu biodra/miednicy, które zostało złamane w kilku miejscach. Konieczne było wycięcie dachu, by bezpiecznie wyciągnąć poszkodowanego, który po odwiezieniu do szpitala zapostował na swoim instagramie zdjęcie z kciukiem uniesionym do góry.

Kierowca przeszedł operację, podczas której wszczepiono mu dwie tytanowe śruby. Niedawno wrócił do domu i na razie porusza się na wózku. Mamy nadzieję, że szybko dojdzie do zdrowia.

 

5. Kilka dni temu zakończył się London Motor Film Festival, w którym udział wzięli przedstawiciele 20 krajów, którzy przywieźli ze sobą łącznie 200 filmów o tematyce motoryzacyjnej. Był to jeden z tych festiwali, w którym każdy fan motoryzacji chciałby wziąć udział. Świetni producenci, profesjonalnie zrealizowane produkcje, świetna atmosfera i wielki ekran, na którym wyświetlano filmy nominowane do nagród w 8 kategoriach. Sponsorami festiwalu były między innymi takie marki jak DJI i RED Cameras.

Najlepszym filmem dramatycznym okazał sięMotorcycle vs. Car Drift Battle 4” Matthew Sanders’a, który zrealizował video w rozdzielczości 4K. Driftujące motocykle i Mustang z najlepszych lat produkcji, do tego trochę dobrego humoru i genialnych zdjęć.

 

6. Na początku bieżącego roku rodzina Motor Trend straciła jednego ze swoich członków. Mark Lenardon zginął w tragicznym wypadku motocyklowym. Mark zostawił swój projekt na bazie Mazdy RX-7 FC3S, do której swapował LS1 wraz ze skrzynią T56 z Camaro rocznik 1999. Jego przyjaciele w hołdzie dla niego postanowili dokończyć projekt będący swoistym driftingowym marzeniem. Video ukazuje proces budowy, a następnie testów auta #iammarklenardon

 

7. Amerykański Black Friday, a następnie Cyber Monday to dwa dni w roku, zapowiadające rozpoczęcie sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem. W tym okresie ceny różnego rodzaju produktów są mocno obniżane, a niektóre sklepy czynne są całą dobę. Amerykanie biją się wówczas o różnego rodzaju przedmioty w centrach handlowych, pobliskich sklepikach jak również na ulicach. Wyrywanie zabawek z rąk dzieci nikogo nie dziwi. Przypomina bitwę o karpia w Lidlu. Tymczasem kilku członków ekipy [HOONIGAN], a dokładniej Chris Forsberg i Ryan Tuerck, postanowili przedstawić Black Friday w nieco inny – bardziej pozytywny – sposób. Zobaczcie video z opuszczonego centrum handlowego Hawthorne w Kalifornii, gdzie Panowie upalają dwa 1000-konne Nissany 370Z.

Dostępna jest także wersja 360 stopni, która działa najlepiej na urządzeniach mobilnych:

 

Na tym kończymy driftingowy przegląd tygodnia, dajcie znać czy podoba Wam się ta forma podsumowania wydarzeń jazdy w kontrolowanym poślizgu. Do przyszłego tygodnia.